گرمایش استخر توسط دستگاه های هیتر تابشی

در محوطه استخرهای چهارفصل ، نصب هیتر تابشی احساسی نظیر تابش نور خورشید بر پوست بدن را ایجاد می کند که احساسی لذتبخش را به ارمغان می آورد.

تنها راه گرمایش فضاهای باز استفاده از هیترهای تابشی است و گرمایش استخر و چنین فضاهایی با روشهای دیگر که مبتنی بر وزش هوای گرم است امکان پذیر نمی باشد.

مزیت گرمایش استخر توسط هیترهای تابشی چیست؟

در گرمایش با هوای گرم، اتلاف حرارت از طریق سقف بسیار زیاد است، چرا که افزایش دمای هوای زیر سقف اجتناب ناپذیر است و هر چه ارتفاع سقف بیشتر باشد این موضوع بیشتر ملموس است.

در سطوح نزدیک به کف گرمای مطلوب حاصل نشده و وزش هوای گرم احساس ناخوشایندی را ایجاد می کند.

بهترین روش گرمایش استخرهای فضای باز ، نیمه باز یا سرپوشیده استفاده از سیستم گرمایش تابشی یا هیتر تابشی است.

گرمایش تابشی ناشی از دستگاه های بخاری تابشی یا هیترهای تابشی، احساس مطلوب نظیرتابش خورشید بر پوست بدن را به ارمغان می آورد و بسیار لذتبخش است.

در انتخاب روش گرمایش استخرها باید به این نکته توجه شود که برای کاهش اثر تبخیررطوبت پوست بایستی جابجایی و وزش هوا را به حداقل رساند وچنانچه از روشهای مبتنی برجابجایی هوای گرم استفاده شود، وزش باد گرم باعث افزایش سرعت تبخیر از سطح پوست شده و باعث کاهش دمای پوست بدن می شود که اصلا مطلوب نخواهد بود. چرا که وزش باد گرم برای فردی که با بدن برهنه و مرطوب در کنار استخر است باعث تبخیر آب از سطح بدن شده و احساس سرما را می دهد.

شرکت گرمانور توانایی ساخت هیترهای تابشی تمام استینلس استیل جهت گرمایش استخرهای سرپوشیده را دارد، با توجه به خورندگی شدید گازهای کلر در استخرهای سرپوشیده عمومی که ساعات بهره برداری طولانی است، استفاده از هیترهای تابشی تمام استیل توصیه می شود. در استخرهای سرباز نیز همین موارد بایستی مد نظر قرار گیرد، پروژه های اجرا شده با هیتر تابشی برای استخرهای سرباز حتی در هنگام بارندگی باران و برف هم کارایی دستگاه تابشی مشهود بوده و با رضایت مصرف کننده همراه بوده است. در هیتر تابشی گرما بدون واسطه و با امواج مادون قرمز از سطح لوله حرکت کرده و توسط رفلکتور دستگاه به مناطق مورد نظر هدایت شده و حاشیه دور استخر و بدن افراد را مستقیماً گرم می کند.

ضریب جذب بدن انسان و آب بالا بوده و گرمای بیشتری جذب خواهد شد. در صورتیکه قصد راه‌اندازی گرمایش استخر سرپوشیده یا سرباز حتی در ویلای خصوصی خود، توسط هیترهای تابشی گرمانور را دارید، کارشناسان این شرکت آمادگی انتقال تجربیات خود را در این زمینه دارند.

پروژه های گرمایش استخر انجام گرفته توسط گرمانور

در ادامه می‌توانید تعدادی از پروژه های صورت گرفته جهت گرمایش انواع استخر های روباز، سرپوشیده و خانگی را مشاهده نمایید که شرکت گرمانور با بیش از ۱۵ سال سابفه و تجربه در این زمینه، افتخار اجرای آن‌ها را داشته است.